امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

پاورپوینت پاورپوینت بررسی و معرفی انواع ریسک ها در بانک در 31 اسلاید در قالب پاورپوینت قابل ویرایش.

بخشی از متن فایل پاورپوینت:

امروزه شرکت ها در محیط پیچیده و متغیری فعالیت می‌کنند. در این شرایط شرکت ها برای دستیابی به اهداف خود و کاهش اثر نامطلوب نوسانات، برای مدیریت ریسک‌هایی که با آن مواجهند، اهمیت زیادی قائل هستند. ماهیت کسب و کار خدمات مالی، پذیرش ریسک است و بدون پذیرش ریسک قادر به سودآوری و رشد نیستند. با توجه به ماهیت کسب و کار خدمات مالی، مدیریت ریسک برای این نوع شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع، این موسسات باید ریسک هایی را که می پذیرند، مدیریت کنند. شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی مانند بانک ها، با ریسک های بزرگی همچون ریسک بازار (مانند ریسک نرخ ارز، نرخ بهره و قیمت سهام)، ریسک نقدینگی، ریسک اعتباری و ریسک عملیاتی (مانند، نیروی انسانی و قوانین) مواجهند.

اهداف اولیه بررسی ریسک در بانکداری

- افزایش سودآوری بانک

- افزایش سهم بازاری بانک در بازار پول

- ارتقای توان رقابتی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک

- افزایش بهره وری نیروی انسانی

- گسترش زنجیره شعب در مناطق پر بازده اقتصادی

- حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات بانکی مشتریان

اهداف اولیه بررسی ریسک در بانکداری

ریسک پذیری قسمت جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است "فعالیت اقتصادی یعنی بکارگیری منابع کنونی برای یک آینده نامطمئن". تنها چیزی که در مورد آینده قطعی است، عدم اطمینان و ریسک است. بررسی های تاریخی انجام شده بیانگر این موضوع بود که دستیابی به عملکرد اقتصادی بهتر با عدم اطمینان بیشتر و به عبارت دیگر، با ریسک پذیری بیشترهمراه است.

امروزه تقریبا تمامی فعالیت ها و فرآیندهای عملیاتی از دریچه ریسک نگریسته می شوند. نتیجه نهائی برنامه راهبردی باید ایجاد ظرفیت برای پذیرش ریسک های بیشتر باشد، زیرا این تنها راه بهبود عملکرد است. اگرچه برای گسترش این ظرفیت، شرکت ها باید ریسک هایی را که می پذیرند، بشناسند. شرکت ها به جای آنکه خود را براساس حدس وگمان یا شایعه در عدم اطمینان غوطه ور کنند، باید قادر به انتخاب عقلایی ریسک ها باشند. امروزه، به ندرت سازمان یا شرکتی می توان یافت که اهمیت مدیریت فعالانه ریسک را درک نکرده باشد.

ماهیت ریسک

تمام افراد به نحوی با این مفهوم آشنایی دارند در جامعه امروز تقریبا و اذعان می‌کنند که زندگی با ریسک همراه است. ریسک در زبان عرف عبارت است از خطری که به علت عدم اطمینان در مورد وقوع حادثه ای در آینده پیش می آید و هرچه میزان این عدم اطمینان بیشتر باشد، اصطلاحا گفته می شود ریسک زیادتر است. فرهنگ وبستر، ریسک را «در معرض خطر قرار گرفتن» تعریف کرده است. فرهنگ لغات سرمایه گذاری نیز ریسک را زیان بالقوه سرمایه‌گذاری که قابل محاسبه است، می داند.

برای تعریف ریسک دو دیدگاه را ارائه گردیده:

دیدگاه اول: ریسک به عنوان هرگونه نوسانات احتمالی مثبت یا منفی در بازدهی اقتصادی در آینده.

دیدگاه دوم: ریسک به عنوان نوسانات احتمالی منفی در بازدهی اقتصادی در آینده.


خرید و دانلود - 13,650 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com